Perşembe, Nisan 07, 2016

Online Education: A Catalyst for Higher Education Reforms (MIT, April 2016)


Merhaba:

MIT diyor ki, " Technology will not replace the unique contributions teachers make to education through their perception, judgment, creativity, expertise, situational awareness, and personality. But
it can increase the scale at which they can operate effectively." doğru söze ne denir (cevap veriyorum doğru :-) )
Öğrenme (active learning) insanların aktif olarak bulunduğu ortamda gerçekleşiyor. Bununla ilgili geçen yıl yaptığım bir sunumda aşağıdaki şekli kullanmıştım; hemen altına da MIT'nin Online Eğitimle ilgili kullandığı şekli koydum, gerçi onlar Öğreneni yalnız bırakmışlar. 




Öğrenme Oluşturmacılara göre "anlam verme" olarak tanımlanıyor ve anlam sosyal çevrede gerçekleşiyor bu durumda Öğrenenin yanında mutlaka canlı bir öge gerekiyor (teori öyle söylüyor :-) ). Ayrıca bu raporda, çok hoşuma giden bir de tanım var "Learning Engineer". Öğreten değil Öğrenme konusunda uzman kişi diye anladım. 4 önerileri olmuş (Yükseköğretim için);

Recommendations 
1: Increase Interdisciplinary Collaboration Across Fields of Research in Higher Education, Using an Integrated Research Agenda  
2: Promote Online as an Important Facilitator in Higher Education  
3: Support the Expanding Profession of the “Learning Engineer”  
4: Foster Institutional and Organizational Change in Higher Education to Implement These Reforms

umarım bizde birileri de okur ve uygulama için çaba harcar.
saygılarımla,

Hiç yorum yok: